Horská služba

tel. +420 483 380 073 - nonstop dispečink Bedřichov

tel. +420 724 251 881 -zimní období 8.00 -21.00 hod -  služebna Rejdice

www.hscr.cz

Novodobá historie působení horské služby na paseckých stráních se začala psát  v roce 2002, kdy byla postavena lanová dráha na Rejdicích a v souvislosti s tím vzešel i požadavek na HS Jizerské hory na zajišťování  služby v této lokalitě v zimním období. Od obce Kořenov byl dán k dispozici objekt bývalé hasičské zbrojnice na Rejdicích, který byl zrekonstruován na stanici HS. Již první zimní sezóna 2002/2003 ukázala opodstatnění tohoto požadavku, jelikož bylo ošetřeno 195 úrazů  a to převážně na sjezdových tratích ve skiareálech Paseky nad Jizerou, Rejdice a Příchovice – U Čápa. Další sezónu byla proto služba posílena o druhého zaměstnance. Tímto bylo možno upravit i pracovní dobu záchranářů, kteří jsou nyní k dispozici v zimním období denně od 8.00 hod. do 21.00 hod. Dovolat se je možno i přes dispečink HS Jizerské hory . Důvodem prodloužení pracovní doby bylo i rozšíření večerního lyžování ve většině skiareálů. Po deváté hodině však nedochází k vypnutí služebního telefonu, ale službu konající člen je stále na pohotovosti. Horská služba zde totiž není pouze pro sjezdové lyžování.

Děkujeme všem, kteří nám při naši práci pomáhají a vycházejí vstříc a také za kamarádskou a pohodovou atmosféru, která na Pasekách panuje a kterou nám leckdo závidí. Příští zimu se těšíme na viděnou.

Pavel Horký,HS

Služebna HS Rejdice

Stanice horské služby na Rejdicích

 Desatero zásad bezpečného chování při pohybu v horském terénu
 

1. Vždy pečlivě naplánovat trasu túry a vybavení na ni (nezapomenut na léky). Túru plánovat podle fyzické a psychické kondice nejslabšího ze skupiny.
2. S předstihem získat co nejvíce informací o prognóze počasí, sněhové a lavinové situace.
3. Před odchodem na túru předat informace o trase a předpokládané době návratu.Tempo na túře zvolit podle nejslabšího ze skupiny
4. Správně používat mapu, znát druhy značení turistických cest specifické pro jednotlivá pohoří.
5. Znát typy výstražných tabulí a jejich význam.
6. Nepohybovat se mimo značené cesty.
7. Mít s sebou lékárničku a v případě potřeby umět poskytnout první pomoc
8. Znát kontakty na Horskou službu, nebo na Zdravotní záchrannou službu. Mít vždy nabitý a zapnutý mobilní telefon.
9. Znát zásady chování pro případ zbloudění, pádu laviny, nebo zřícení v exponovaném terénu.
10.Nikdy nepodceňovat hory a nevystavovat nezodpovědným chováním do nebezpečí sebe ani ostatní.


Přistání vrtulníku na konečné lanové dráhy.